Smaller Default Larger

Heureka porovnání cen - aneb TOP není NEJ

Heureka porovnání cen - většina uživatelů internetu používá v nákupním procesu jako jeden z prvních konverzních kroků, porovnání cen hledaného produktu.

Statistiky vyhledávačů nám ukazují, že nejvíce uživatelé internetu porovnávají ceny zboží pod vyhledávacím dotazem - heureka porovnání cen.

Tento výraz jasně ukazuje na to, že dříve než na internetu nakoupíme, tak se snažíme dohledat, pokud možno co nejnižší cenu. Je-li toto nákupní chování na internetu správné či ne úplně ideální, ponechme stranou tohoto článku o porovnánávání cen na Heurece. 

Heureka porovnání cen - dá se v porovnávačích cen jako je např. porovnání cen na heurece vždy vyhledat a i zakoupit opravdu nejlevnější vyhlédnutý produkt?

Odpověď je jednoduchá. Zní: Ano i Ne.

Vyhledávače cen jako je Heureka je výplod určité internetové bubliny, která pomalu dodýchává. Je stále více a více zákazníků na internetu, kteří nepasou po nejnižší ceně, ale preferují ověřený, tzv. "svůj" e-shop s kterým mají dobré zkušenosti a nebo u takového e-shopu mají věrnostní bonusy a slevy. Ano, Heureka uživateli zpřístupní svou databázi partnerů a vyselektuje po xx proklicích nejnižší cenu pro daný produkt, ale...

Jaká je ale praxe?

Heuréka se vám snaží vnucovat placené, sponzorované a reklamní partnery, zboží a produkty. Porovnávač je vlastně pouze vyníkajícím kanálem byznysu majitele Heuréky, kterým byla firma Miton z Jablonce. Dnes Heuréku vlastní polská firma Alegro, která provozuje také službu Aukro. Tento vlastník je mimo jiné provozovatelem i dalších porovnávačů cen i když se na první pohled tváří všichni, že do rodiny Alegro nepatří...

Heuréka primárně hned v prvním kroku vůbec nenabízí nejnižší a nejlepší ceny produktu, který hledáte! Podstrkujeme vám své partnery (rozuměj e-shopy), které Heuréce platí za různé balíčky pro lepší pozice a jejich zviditelnění. Jak tento systém máme pojmenovat? Heuréce jde primárně o její vlastní byznys a až v druhé řadě o prospěch internetového zákazníka. Neříkám nic proti, je to prostě byznys.

Tuzemská firma Heureku prodala polskému gigantu Alegro. Pravděpodobně Mitonu heureka už vydělala dost nebo že by vydělávat přestávala? Poláci zaplatili možná až stovky miliónů korun. Co bude následovat? Musejí je vrátit - získat co nejdříve zpátky! To je v byznysu logické.

Od 25.10.2015 je vlastnická struktura u Heuréky zase úplně jiná. Heuréku od "jihoafricko-polské" společnosti ze skupiny Alegro prostřednictvím spol. Naspers OCS Czech Republic, provozující v ČR krom srovnávače Heureka.cz i e-shop MALL, koupilo sdružení investorů okolo pana Křetínského a skupiny PPF. V praxi to znamená, že investiční skupina Rockaway prostřednictvím E-commerce Holdingu koupila Heureku i Mall.cz.

A jak pouhý porovnávač cen vydělá investorovi nazpět pět miliard korun? Má pouze dvě možnosti. První je prodej reklamního prostoru a druhým modelem jsou různé placené služby, PPC, zápisy, atd. pro vlastníky e-shopů. U modelu pro provozovatele e-shopů je to prostě logický boj, válka v podobě aukčního přebíjení ceny za proklik do obchodu v systému Heureky. 

U prvního modelu jde ovšem i o přímý střet a rozpor s morálkou. Placená reklama a super přednostní výpisy na Heurece stojí měsíčně min. 50.000 Kč až stovky tisíc korun!

Copy-of-isTemplateBs-Mobilephone-435x150

Povšiměte si jednoho problému: Na jedné straně je "porovnávač cen", což znamená "pomoc pro uživatele internetu" a na druhé straně je "placená reklama za statisíce měsíčně". A zde je ten rozpor. "Porovnávač" má zákazníkům pomáhat, ale reklama na porovnávači nabízí cokoli, kohokoli - kdo je ochoten zaplatit ceníkové položky reklamy. Tudíž reklama a super horní pozice tzv. lidových e-shopů nenabízejí to nejlepší a nejlevnější, což by u porovnávače cen mělo být logické. 

V praxi počítejte s tím, že min. první tři pozice e-shopů a reklama okolo není poziční výsledek oblíbenosti nakupujících, ale výsledek byznysu Heureky. Nedávno jsme Heureku kontaktovali a zkoušeli u ní prosadit našeho klienta, aby jeho e-shop byl na Heurece vždy a všude. Jednání byla složitá, ale jde to. Ceny odpovídají informacím výše. A pokud je to někomu málo, tak si stačí uvědomit, že i domělá konkurence dalších porovnávačů cen je v rukách (srovnanicen.cz, ), kdo by to řekl, stejné polské skupiny Alegro! Au, to bolí - dalo by se říci...

Statistiky říkají, že k nejnižší ceně se v porovnávačích prokliká ve finále pouze 50-60% návštěvníků heuréky na kterou přišli s primárním cílem nejnižší ceny. Je to paradox? Není. Je to byznysmodel provozovatele porovnávačů cen. Tedy Heureka porovnání cen - není to NEJ a TOP, co vám může na internetu pomoci.

Řešení: Zdá se vám, že je to rozporuplný postoj? Chcete najít NEJ cenu a přesto je porovnávač spíšem byznysem než rádcem? Ano, je to komplixované a plné paradoxů! Řešení však existuje. Používejte Heuréku, dávejte filtr "dle nejnižší ceny", ale mějte k porovnávači cen odstup, lehkou nedůvěru, přeci je to jenom v první řadě BYZNYS!

Pokud v porovnávači cen dojdete v řetězci prokliků až k té vytoužené ceně, pak můžete narazit na e-shopy s termínem dodání zboží 1 týden i déle, na e-shopy s drahou dopravou, ne e-shopy nevzbuzující vysokou důvěru, atd. Mluvil jsem s jednou významnou firmou, která si na Heuréce platí za nejvyšší pozice a výhodné zviditelnění. Ona firma nepatří mezi e-shopy s nejnižší cenou v daném segmentu a přesto si investované peníze do heuréky nemůže vynachválit. To jasně ukazuje, že nejvíce hledaný výraz - heureka porovnání cen - není propagované leštěné "zlato". 

Heureka porovnání cen - dobrá věc, dobrý byznys, občas dobrý rádce - prostě all-in-one s trochu zavádějícím poselstvím v reklamních kampaních. A to nemluvím o affiliate programech Heuréky, které jsou výhradně byznysem a nikoli přímým rádcem a pomocníkem v nákupech.

Vaše zkušenosti s Heurékou?

Na Heuréce vždy nakoupím, max. mi vyhovuje
hlasuj
Používám jí, ale ne vždy tam nakoupím
hlasuj
Heuréka mi podstrkuje sponzorované obchody|
hlasuj
Celkem hlasovalo: 517

Kam dál?

Kamenné obchody slouží jako ohmatávač zboží pro e-shopy?

Jak vytáhnout e-shopy na první stranu vyhledávačů?

Blokování reklamy na webu je zbytečné?!

 klinickasmrt

AddThis Social Bookmark Button
  • Návštěvník - Tomas

    Osobně si myslím, že průměrně inteligentní uživatel internetu toto ví a během pár kliků si to v Heurece nastaví jak potřebuje, aby se dostal na pro něj nejvýhodnější cenu (nemusí být nejnižší absolutně). Já třeba preferuju Uloženku/HeurekaPoint odběry, protože jsou levné a mám to tam kousek, takže si jednoduše vyfiltruju co potřebuju. Jinak co se týká nejnižší ceny - každý chce zaplatit co nejméně a ač mám také oblíbené eshopy a korunové rozdíly neřeším, tak při výraznějším rozdílu klidně nakoupím jinde, pokud shop splní pár jednoduchých podmínek, které na eshopy mám.
    Samozřejmě "cvičně" se při hledání ceny pak podívám ještě na zboží.cz i do googlu, nejednou se dala takto získat výhodnější cena. Heureka je super na získání přehledu o cenách a rozhodně si nemyslím, že je "za zenitem" jak je naznačováno v článku. Je to užitečná služba a ač k ní mám i určité výhrady z opačné strany jako majitel malého shopu, považuju ji za jeden z nejpřínosnějších webů na českém internetu, zboží.cz tak nějak ztrácí stále více a více dech (a řazení je tam ještě horší než na Heuréce - výchozí) a ostatní vyhledavače / porovnávače cen jsou někde úplně jinde a zcela zbytečné. Zatím včetně Nákupů Google.

  • Návštěvník - Artikul

    artikul.cz je nezávislý porovnávač zboží a služeb propojený s katalogem firem.
    XML feedy jen za paušální roční částku, firemní zápis zadarmo, žádné PPC.
    Bez preferencí a přednostních zobrazení.
    Hrajeme fair...

    Komentář naposledy upraven v před 2 roky od Jan Boštík
Přidat komentář

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2441

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...