Smaller Default Larger

Porovnejte si ceny SEO optimalizace pro vyhledávače SEO agentur

Mnoho firem z ČR a SR poptává služby tzv. SEO optimalizace webu - svých seo optimalizace webuinternetových stránek. Je to více a více žádanější služba. SEO optimalizace pro vyhledávače konkrétních stránek je sada činností a technik k posunutí a udržení webu na první straně vyhledávačů. Přinášíme vám porovnání cen za služby SEO v ČR, přečtěte si více.

  

Kolik stojí reklama do vyhledávačů?

Než si zodpovíme tuto otázku, je potřeba prozkoumat tuzemský trh agentur, které nabízejí služby online marketingu a internetové reklamy.

Cena za internetovou reklamu a SEO optimalizaci se rozděluje minimálně na dvě samostatné oblasti. Za prvé je to cena za tzv. medium. Medium v tomto případě znamená "pevně" danou platbu vyhledávačům za cenu prokliku v aukci. Za druhé se jedná o cenu za provizi. Budete platit vybranému dodavateli za správu , vedení, založení a spravování reklamních kampaní online marketingu na Seznamu a Google.

 

Vybrat malou/velkou agenturu nebo jednotlivce?

Na trhu v ČR má poptávající firma – zájemce o služby z oblasti SEO optimalizace webových stránek a e-shopů a reklamy ve vyhledávačích na výběr až ze stovek menších i velkých firem plus desítky tzv. freelancerů – na volné noze.

Konkurence v SEO optimalizaci a internetové reklamě pro vyhledávače je velmi široká, ba přímo skoro astronomická ve smyslu kvantity i kvality. Drtivost konkurence agentur zaměřujících se na SEO optimalizaci a internetovou reklamu je do určité míry v ČR spíše škodlivým prvkem.

 

 

Proč? Ve změti agentur a jednotlivců o kterých budoucí klient ví jen pramálo, se nezasvěcený (budoucí zákazník) jen s velkou námahou může kvalitně zorientovat a rozpoznat „zrna od plev“. 

Jak se v nabídce agentur a jednotlivců nabízejících SEO optimalizace pro vyhledávače zorientovat? Jedním z důležitých parametrů je i cena SEO optimalizace a reklamy na internetu.

A dá se vůbec zjistit kolik stojí reklama do vyhledávačů?

Přinášíme vám pár rad, tipů a návodů jak si vybrat správně a nenaletět. Ceník  SEO optimalizace, PPC reklamy je u mnoha agentur tajný, skrytý či zveřejněn jen částečně. To ostatně zjistíte níže v našem přehledu.

 

Příklady z praxe:

Klienti naší firmy HIS WORK s.r.o. se rekrutují z několika zdrojů. Asi tím nejosvědčenějším (pro klienty i pro nás) je systém referencí a doporučení stávajícího či bývalého klienta, který svým přátelům v byznyse doporučí naše služby a podělí se o svou spokojenost s námi. Druhým zdrojem jsou naši tzv. pracovní partneři, kteří dělají firmám internetové stránky nebo jiné online projekty a nás doporučí pro reklamu na internetu, zviditelnění stránek a SEO. Takový klient přichází s jistou dávkou důvěry a to vždy otevře dveře k dobré a k dlouhodobé spolupráci. Dalším zdrojem klientů bývá dost utrápený přechod od jednotlivců a agentur u kterých zažili něco, co je podnítilo ke změně dodavatele služeb. Pozn.: nutno dodat v rámci objektivity, že i od nás občas klient odejde a hledá nového dodavatele. Důvodů bývá široké spektrum (finanční, nesplnitelné nároky, konkurenční přebíjená, atd.).


Standardním a obvyklým způsobem u budoucích klientů bývá to, že na internetu hledají z celé řady agentur, zašlou obecnou poptávku a vyžádají si cenovou nabídku. Výsledek bývá nejistý a to zejména tehdy, když si potencionální uchazeč o dodávky služeb reklamy na internetu, vybírá podle parametru nejnižší ceny.

 

Parametr ceny za službu je důležitý, ale tak trochu ošidný. SEO optimalizace pro vyhledávače u klientů je natolik důležitá činnost z hlediska dlouhodobého úspěchu, že výběr a vyhodnocení spolupráce se zpracovatelem SEO optimalizace, je jednou z nejvyšších priorit SEO. 

 

SEO optimalizace cena: kolik jste ochotni investovat do SEO vašich stránek? To je tak trochu předčasná otázka. Nejprve vyřešte váš firemní rozpočet a plánujte.

 

Naplánujte si firemní rozpočet s položkou "online reklama"

V této otázce by měla každá firma naplánovat rozpočet tzv. budget na výdaje do online reklamy na internetu za rok. Budete-li vycházet ze schváleného rozpočtu, který bude akceptovat vaše cashflow firmy, nebudete zaskočeni, když vám od agentur přijde cenová nabídka např. na 1000 až 3000 Kč měsíčně.

Jeden extrém jsou tzv. SEO balíčky za pár drobných. Druhým extrémem jsou ceny okolo 8 až 25.000 Kč měsíčně, byť od firem a jednotlivců s kreditem referencí. Cena obvyklá a průměrná za základní SEO ve smyslu pouze on-page factors se pohybuje v paušálu okolo 12-20.000 Kč za zhotovení a nebo v měsíční platbě ve výši okolo 1800 Kč až 4000 Kč min. na 8 až 12 měsíců. Zdůrazňuji, že práce na SEO optimalizaci webu ve smyslu off-page factors je další „samostatná“ a důležitá činnost, která je důležitá, ale především dlouhodobá. Ta potom samozřejmě ovlivní cenu SEO optimalizace pro vyhledávače.

 

Podle jakých parametrů ne-vybírat agenturu?

- Nevybírejte si nikoho, kdo vám nabízí jakési balíčky SEO s „duchem“ instantní samospasitelnosti! A takových balíčků SEO v ČR není málo.

 seo balicek

- Máte-li www stránky bez nastavení SEO, ale obsahově jste tak populární, že máte tisíce návštěvníků za den a to dlouhodobě, pak nepotřebujete vynakládat nemalé peníze za SEO. Ceník SEO optimalizace vás nemusí zajímat. Proč? Existuje tzv. faktor extrémní popularity stránek, který vyhledávače hodnotí a drží vás v tématu vašeho obsahu na předních pozicích vyhledávačů i přesto, že vaše SEO optimalizace webu je nic moc. Takové výsady však dosahuje jen pár webových stránek, které bývají velmi často obsahově specializované na velké tematické komunity.

- Nereagujte na firmy – agentury, které vás obtelefonovávají a posílají k vám „nevyžádané“ obchodní zástupce (např. agentura Najisto nám volala už 2x). V principu mohou práci na SEO optimalizaci pro vyhledávače zvládat, ale již předem je jasné, že cena, kterou vám nasadí, bude muset živit aparát obchodních zástupců, což se značně prodraží. Touto obchodní technikou se například prezentuje agentura Najisto od vlastníka portálu centrum.cz. Naše osobní zkušenost je, že nám i klientům některé agentury volali několikrát. Toto určitě není to nejsolidnější a nejekonomičtější jednání.

- Neobjednávejte si služby SEO optimalizace webu od firem, které vám dělali a dělají grafiku a vaše internetové stránky. Proč? Firmy na tvorbu www stránek umí vyrobit mnohdy úchvatné, moderní a opravdu skvělé www stránky. Do svého portfolia služeb si zahrnují často i nabídku SEO optimalizace. Tak jako já umím dělat je průměrné www stránky a grafiku, tak podobně to bývá v 85% u firem, které dělají z 95% grafiku a k tomu nabízejí SEO. SEO optimalizaci umí málo, špatně, teoreticky a většinou ji po nich předěláváme. To jsou naše zkušenosti u klientů. Je dobré být pokudmožno odborníkem na jednu oblast. Já se s týmem věnuji PPC reklamě a SEO optimalizaci, ale nikoho s kolegy neškolíme v tvorbě www stránek.

 

         

 

Nikdy se neuvažte firmě a jednotlivcům pro které je SEO optimalizace webu především registrací do katalogů, directmailing a jakýsi pochybný linkbuilding s důrazem na výměnu odkazů. U těchto nabídek jde o koupi tzv. „SEO smrti“ hned na začátku. A pozor – takových firmiček a jednotlivců jsou na českém internetu stovky! Jedním z jejich společných jmenovatelů je nízká cena za „SEO“. Pozn.: vliv tzv. zpětných odkazů už má mnohem menší význam než tomu bylo před pár lety. Vyhledávače se snaží více a více napodobovat lidské chování u svých tzv. bootů.

- Jste-li menší nebo střední firma a nikoli nadnárodní holding vyberte si menší firmy a agentury na SEO optimalizaci webu. Nepotřebujete mnohdy předražené SEO optimalizační služby a internetovou reklamu nadnárodních agentur na online marketing. Tyto firmy se často nazývají „jedničkou na trhu“. V počtu klientů a ve výši obratu asi špičkou jsou, to je zřejmé. Giganti jako H1, Ataxo, Effectix, Go Up a další holdingy pravděpodobně nepotřebujete.

(Přečtěte si o tom, jak například agentura GoUp garantuje negarantovatelné a za nadsazené ceny).

- Spolupracujete-li již s nějakou agenturou a nejste spokojeni, řešte to.  Dobrá agentura na seo optimalizaci pro vyhledávače vám radí, navrhuje, mění, hraje si se statistikou, miluje analýzy v Google Analytics, propojuje SEO s PPC, zpětné odkazy nemění, ale kupuje, atd. 

Principů, typů, rad a zkušeností je samozřejmě mnohem víc, ale tato základní orientace vám pomůže v rozhodování s kým v oblasti online marketingu spolupracovat.

 

 

Zde uvádíme pár odkazů na různé ceny za SEO optimalizační služby od různých firem, agentur a jednotlivců. Rozdíly jsou značné, ceny celkové občas utajené, některé ceny předražené a neadekvátní. Udělejte si obrázek o ceníku za SEO optimalizaci. SEO optimalizace cena - je pojem, který by měl klient zcela určitě zmapovat. Ceník SEO optimalizace vašich www stránek vás může stát normální cenu nebo i nemálo předraženou cenu. Prostě parametr SEO optimalizace cena hraje důležitou, byť ne nejdůležitější roli.

Tabulka s přehledem firem, jejich ceníků a informativních poznámek si můžete prohlédnout zde.

 

Nechte se částečně tímto seznamem (subjektivním) inspirovat. Sdělte nám v diskuzi i v anketě vaše zkušenosti.

Firmy, jednotlivci i agentury, které na svých stránkách nezveřejňují ceník za SEO optimalizační práce nebo uvádí cen jen částečné, považuji za málo solidní a důvěryhodné. Tento krok nemá v dnešní konkurenční době na internetu logické opodstatnění.

Chceme dát prostor k vyjádření firmám, které v našem přehledu uvádíme. Pokud nám tyto firmy zašlou upřesňující vyjádření a ceníky ke zveřejnění, rádi jejich názor budeme publikovat.

 

Jaké máte zkušenosti s cenou za SEO?

Za SEO platíme přiměřeně v řádech tisíců a s výsledky jsme spokojeni
hlasuj
Máme e-shop a bez SEO by to nešlo, dělá nám ho dlouhodobě externě jeden člověk
hlasuj
SEO zkoušíme, zatím nejsme rozhodnuti investovat
hlasuj
S agenturou, která nám slíbila SEO jsme nebyli spokojeni
hlasuj
Celkem hlasovalo: 133

 

 

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2499

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...